Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | MVU1126130 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 19, 23, 9 | A, E |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 13, 19, 20, 4 | A, E |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 16, 19 | A, E |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 14, 15, 5, 6, 8, 9 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 14, 6, 8, 9 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 13, 14, 15, 6, 8, 9 | A |
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır. | ||
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır. | ||
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 14, 5, 6, 9 | A |
5.1. Etkili dinleme kazanır. | ||
5.2. Empati becerisi gelişir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
5 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
9 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | ||||||
11 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
12 | Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar. | ||||||
13 | Finansal tabloları düzenler ve analiz eder. | ||||||
14 | Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir | ||||||
15 | Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 2 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 106 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLETİŞİM BECERİLERİ | MVU1126130 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emine AKBAŞ DEMİRKAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan ilişkilerinde olası çatışmaları önleyebilmek için gerekli olan etkin iletişim yöntemlerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kaynaştırma Oyunu,İletişim Kavramı ve Türleri,İletişim Engelleri,Dinleme,Savunucu İletişim,Empati,İletişimde Beden Dili,Bireyin Kendisi İle İletişimi,Çevre ve Toplum İle İletişim,Öfke ve Kontrolü,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I,İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II,Mesleki Uygulamalarda İletişim I,Mesleki Uygulamalarda İletişim II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Etkin iletişim sürecini yorumlayabilecektir. | 10, 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
1.1. İletişim sürecindeki öğeleri açıklar. | 19, 23, 9 | A, E |
1.2. İletişim sürecindeki öğelerin nitelik ve işlevlerini tartışır. | 10, 12, 13, 19, 20, 4 | A, E |
1.3. İletişim engellerini örnekler. | 12, 13, 15, 19, 5, 6, 9 | A, E |
2. İletişimin gerçekleşebileceği düzeyleri sınıflandırabilecektir. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.1. İletişim yöntemlerini yorumlar. | 10, 16, 19 | A, E |
2.2. Kişilerarası iletişimin unsurlarını açıklar. | 13, 19, 23, 9 | A, E |
2.3. Sözlü ve sözsüz iletişim yöntemlerini karşılaştırır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3. İletişim aracılığı ile davranış değişikliği oluşturabilecektir. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.1. İletişimin insan davranışı üzerindeki etkilerini tartışır. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
3.2. İletişime karşı direnç mekanizmalarını açıklar. | 12, 13, 15, 19, 5, 9 | A, E |
4. Sözsüz iletişim yöntemlerini kullanabilecektir. | 14, 15, 5, 6, 8, 9 | A |
4.1. Söylediklerini desteklemek üzere beden dilinden faydalanır. | 14, 6, 8, 9 | A |
4.2. Karşısındaki kişi konuşurken, beden dilini yorumlar. | 13, 14, 15, 6, 8, 9 | A |
4.3. Beden dili okuma becerisi kazanır. | ||
4.4 Jest ve mimikleri etkili kullanır. | ||
5. Aktif dinleme becerileri kullanabilecektir. | 14, 5, 6, 9 | A |
5.1. Etkili dinleme kazanır. | ||
5.2. Empati becerisi gelişir. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kaynaştırma Oyunu | |
2 | İletişim Kavramı ve Türleri | |
3 | İletişim Engelleri | |
4 | Dinleme | |
5 | Savunucu İletişim | |
6 | Empati | |
7 | İletişimde Beden Dili | |
8 | Bireyin Kendisi İle İletişimi | |
9 | Çevre ve Toplum İle İletişim | |
10 | Öfke ve Kontrolü | |
11 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri I | |
12 | İletişim Çatışmaları ve Çözümlemeleri II | |
13 | Mesleki Uygulamalarda İletişim I | |
14 | Mesleki Uygulamalarda İletişim II |
Kaynak |
1-Üstün Dökmen: İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık 2-Doğan Cüceloğlu: Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi |
3-Demet Gürüz, İletişim Becerileri – Anlamak Anlatmak Anlaşmak, Nobel Yayıncılık |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Muhasebe, hukuk, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak. | ||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
3 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak. | X | |||||
5 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | X | |||||
7 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
9 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | ||||||
10 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder | ||||||
11 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | X | |||||
12 | Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkeler ile yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarını açıklar. | ||||||
13 | Finansal tabloları düzenler ve analiz eder. | ||||||
14 | Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir | ||||||
15 | Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |