Etkileşimli ve hareketli tasarım kavramını uygular.
Zaman – tasarım ilişkisini tanımlar.
After effects programını temel düzeyde kullanır.
Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur.
Dersin Amacı
Grafik animasyon tasarımında zaman çizergesi (timeline) ve eş zaman mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi,Etkileşimli tasarım kavramı ,Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş ,Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak ,Proje verilmesi ,Timeline kavramı ve uygulaması ,After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri,Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması ,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi ,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Göstergebilimsel teknikleri kullanarak farklı alan ve durumların analizini yapabilecektir.
10, 19, 6
A, E, F
2. İnsan iletişimini açıklama ve anlama aracı olarak göstergebilimin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirebilecektir.
10, 11, 6
A, E, F
3. Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir.
10, 6
A, E, F
4. Göstergebilimsel kod ve sistemlerin sanat ve tasarım işlerinde üstlendikleri işlevleri gözlemeyebilecektir.
10, 6
A, E, F
5. Göstergebilimsel terminolojiyi kullanarak sanat ve tasarım eleştirisi yapabilecektir
10, 6
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi
2
Etkileşimli tasarım kavramı
3
Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş
4
Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak
5
Proje verilmesi
6
Timeline kavramı ve uygulaması
7
After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri
8
Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması
9
Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması
10
Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi
11
Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
12
Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
13
Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
14
Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
Kaynak
Ozcan, O. (2008). Interaktif Mediya Tasariminda temel adimlar, Pusula Publications. Sansarci, Emin & Ertan G. (2016). Gorsel sanatlarda Anlatma ve Algi, Alternatif Publications.
Harris, P. & Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarimda Tasarim Fikri, Literatur Publications.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
GRAFİK ANİMASYON
-
Bahar Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Etkileşimli ve hareketli tasarım kavramını uygular.
Zaman – tasarım ilişkisini tanımlar.
After effects programını temel düzeyde kullanır.
Tasarım fikrine uygun hareketli tasarımlar oluşturur.
Dersin Amacı
Grafik animasyon tasarımında zaman çizergesi (timeline) ve eş zaman mantığını kavratmak ve uygulamalar yaptırmak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi,Etkileşimli tasarım kavramı ,Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş ,Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak ,Proje verilmesi ,Timeline kavramı ve uygulaması ,After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri,Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması ,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması,Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması ,Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi ,Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1.Göstergebilimsel teknikleri kullanarak farklı alan ve durumların analizini yapabilecektir.
10, 19, 6
A, E, F
2. İnsan iletişimini açıklama ve anlama aracı olarak göstergebilimin güçlü ve zayıf yanlarını değerlendirebilecektir.
10, 11, 6
A, E, F
3. Göstergebilimsel bilgiyi yeni tasarım geliştirme süreçlerine uygulayabilecektir.
10, 6
A, E, F
4. Göstergebilimsel kod ve sistemlerin sanat ve tasarım işlerinde üstlendikleri işlevleri gözlemeyebilecektir.
10, 6
A, E, F
5. Göstergebilimsel terminolojiyi kullanarak sanat ve tasarım eleştirisi yapabilecektir
10, 6
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Hareketli Grafik Tasarımının tarihi ve gelişmesi
2
Etkileşimli tasarım kavramı
3
Hareketli Grafik uygulamasında After Effects programına giriş
4
Temel tasarımında ritim ve tekrarlama konularının anlatımı ve dijital ortamda uygulamak
5
Proje verilmesi
6
Timeline kavramı ve uygulaması
7
After Effects programında efektlerin anlatılması ve yeni efektler oluşturma teknikleri
8
Transform kısmında Opacity,Scale,Position kavramların anlatılması ve uygulanması
9
Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması
10
Sesle görsel arasında bağlantı kurulması ve ses ritimlerine göre hareketin uyum sağlanması proje verilmesi
11
Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
12
Bilgilendirme tasarımı kavramı ve bilginin hareketli ortamlarda sunulması
13
Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
14
Anlatılan konularla ilgili yapılan uygulamaların incelenmesi ve eleştirilmesi
Kaynak
Ozcan, O. (2008). Interaktif Mediya Tasariminda temel adimlar, Pusula Publications. Sansarci, Emin & Ertan G. (2016). Gorsel sanatlarda Anlatma ve Algi, Alternatif Publications.
Harris, P. & Ambrose, G. (2013). Grafik Tasarimda Tasarim Fikri, Literatur Publications.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
X
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.