"Belgesel nedir", "belgesel günümüzde neden en çok konuşulan ve tartışılan film türlerinden biri haline geldi", "yaratıcı belgesel ne anlama gelir", "son yıllarda Türkiye'de üretilen yaratıcı belgesellerin dünya çapında tanınmasının nedenleri nelerdir?" sorularını ana eksene alan dersin amacı; erken dönem avangard belgesellerden sosyal medya filmlerine uzanan geniş bir perspektifte, belgeselin hayatla ve gerçeklikle ilişkisine odaklanarak, bilgilendirici ve güncel bir şekilde belgeselin önemini ele almaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Giriş,Belgesel üzerine genel bilgi,Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri,Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.,Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri,Belgeselin ekonomisi,Belgesel ve etik,Dziga Vertov,Cinema Verité,Belgesel türleri /alt türler,Hafıza ve arşiv,Etnografik film,Türkiye’de Belgesel,Yaratıcı belgeseller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
4.Belgesel ile sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve teknolojik dönüşümler arasındaki yakın ilişkiyi çözümleyebilecekler.
3. Belgesel sinemanın tarihi hakkında fikre sahip olduklarını gösterebilecekler,
10, 11, 6
A, E, F
5. Belgesel ile kurmaca film arasındaki benzerlikleri ve zıtlıkları karşılaştırabilecekler.
10, 11, 19, 6
A, E, F
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Derse Giriş
2
Belgesel üzerine genel bilgi
3
Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri
4
Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.
5
Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri
6
Belgeselin ekonomisi
7
Belgesel ve etik
8
Dziga Vertov
9
Cinema Verité
10
Belgesel türleri /alt türler
11
Hafıza ve arşiv
12
Etnografik film
13
Türkiye’de Belgesel
14
Yaratıcı belgeseller
Kaynak
Seneler - Annie Ernaux
Reality Hunger: A Manifesto - David Shields
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
X
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
X
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
X
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
BELGESEL FİLM
-
Bahar Dönemi
3+0
3
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
"Belgesel nedir", "belgesel günümüzde neden en çok konuşulan ve tartışılan film türlerinden biri haline geldi", "yaratıcı belgesel ne anlama gelir", "son yıllarda Türkiye'de üretilen yaratıcı belgesellerin dünya çapında tanınmasının nedenleri nelerdir?" sorularını ana eksene alan dersin amacı; erken dönem avangard belgesellerden sosyal medya filmlerine uzanan geniş bir perspektifte, belgeselin hayatla ve gerçeklikle ilişkisine odaklanarak, bilgilendirici ve güncel bir şekilde belgeselin önemini ele almaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Derse Giriş,Belgesel üzerine genel bilgi,Belgesel Tarihi - Şehir Senfonileri,Belgesel Tarihi 2 - Şehir Senfonileri izlenir.,Stan Brakhage ve sanatçı belgeselleri,Belgeselin ekonomisi,Belgesel ve etik,Dziga Vertov,Cinema Verité,Belgesel türleri /alt türler,Hafıza ve arşiv,Etnografik film,Türkiye’de Belgesel,Yaratıcı belgeseller; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
4.Belgesel ile sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve teknolojik dönüşümler arasındaki yakın ilişkiyi çözümleyebilecekler.