Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL UÇAK BİLGİSİ | SHK1112479 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fevzi YURTOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; hava araçlarının uçma prensipleri, uçuş destek sistemleri ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ve prensipler,Kanat profili ve özellikleri.,Uçak elemanları ve temel kavramlar.,Yapısal sınıflandırma.,Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları.,Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları.,Konuların Tekrarı,İniş takımları.,Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri.,Hava aracı motorları.,Uçuş kontrol yüzeyleri.,Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar.,Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları.,Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uçma ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
1.1.Uçuşun temel prensiplerini (kaldırma kuvveti, diğer kuvvetler ve bunları etkileyen faktörleri) açıklar. | | |
1.2.Uçma kavramını, atmosferin fiziksel özelliklerini ve Uluslararası Standart Atmosfer kavramını tanımlar. | | |
1.3.Aerodinamiğin temel prensiplerini ifade eder. | | |
2.Uçağın bölümlerini ve yapısal elemanlarını açıklayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
2.1.Yapısal elemanlara gelen yükleri, gerilmeleri tanımlar, sınıfladırmalarını yapar. | | |
2.2.Tasarım yaklaşımlarını ve uçaklarda kullanılan malzemeleri açıklar. | | |
3.Kanat, gövde, iniş takımları ve motorların görevlerini açıklayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
3.1.Kanadın görevlerini ve kanat gövde bağlantılarını açıklar. | | |
3.2.Kanat yapısında kullanılan yapısal elemanları tanımlar. | | |
3.3.Gövdenin görevlerini ve uçaklarda bulunan gövde yapılarını ifade edebilir. | | |
4.Hava araçlarında denge ve kararlılığı tanımlayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
4.1.Uçağın eksenlerini ve eksenler etrafında hareketlerini tanımlar. | | |
4.2.Uçuş kontrol yüzeylerini sınıflandırır, hareket ve kontrol yöntemlerini açıklar. | | |
5.Yüksek hızlı uçuşun özelliklerini tanımlayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
5.1.Ses hızı, Mach sayısı ve kritik Mach sayısı kavramlarını açıklar. | | |
5.2.Sübsonik, transonik, süpersonik uçuş özelliklerini kavrar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel kavramlar ve prensipler | |
2 | Kanat profili ve özellikleri. | |
3 | Uçak elemanları ve temel kavramlar. | |
4 | Yapısal sınıflandırma. | |
5 | Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları. | |
6 | Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları. | |
7 | Konuların Tekrarı | |
8 | İniş takımları. | |
9 | Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri. | |
10 | Hava aracı motorları. | |
11 | Uçuş kontrol yüzeyleri. | |
12 | Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar. | |
13 | Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları. | |
14 | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi. | |
Kaynak |
Uçuş teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Atatürk Üniversitesi,Burak Mehmet Yaman |
Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Dr. .Seyhun Durmuş |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | X | | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | X | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | | X | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | X | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | X | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | X | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | X | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | X | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | X | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 12 | 24 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 8 | 16 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 3 | 7 | 21 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 12 | 24 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
GENEL UÇAK BİLGİSİ | SHK1112479 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağlayan KAVGAOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fevzi YURTOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; hava araçlarının uçma prensipleri, uçuş destek sistemleri ve bu sistemlerin çalışma prensiplerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ve prensipler,Kanat profili ve özellikleri.,Uçak elemanları ve temel kavramlar.,Yapısal sınıflandırma.,Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları.,Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları.,Konuların Tekrarı,İniş takımları.,Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri.,Hava aracı motorları.,Uçuş kontrol yüzeyleri.,Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar.,Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları.,Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Uçma ile ilgili temel kavramları açıklayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
1.1.Uçuşun temel prensiplerini (kaldırma kuvveti, diğer kuvvetler ve bunları etkileyen faktörleri) açıklar. | | |
1.2.Uçma kavramını, atmosferin fiziksel özelliklerini ve Uluslararası Standart Atmosfer kavramını tanımlar. | | |
1.3.Aerodinamiğin temel prensiplerini ifade eder. | | |
2.Uçağın bölümlerini ve yapısal elemanlarını açıklayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
2.1.Yapısal elemanlara gelen yükleri, gerilmeleri tanımlar, sınıfladırmalarını yapar. | | |
2.2.Tasarım yaklaşımlarını ve uçaklarda kullanılan malzemeleri açıklar. | | |
3.Kanat, gövde, iniş takımları ve motorların görevlerini açıklayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
3.1.Kanadın görevlerini ve kanat gövde bağlantılarını açıklar. | | |
3.2.Kanat yapısında kullanılan yapısal elemanları tanımlar. | | |
3.3.Gövdenin görevlerini ve uçaklarda bulunan gövde yapılarını ifade edebilir. | | |
4.Hava araçlarında denge ve kararlılığı tanımlayabilecek. | 14, 16, 9 | A |
4.1.Uçağın eksenlerini ve eksenler etrafında hareketlerini tanımlar. | | |
4.2.Uçuş kontrol yüzeylerini sınıflandırır, hareket ve kontrol yöntemlerini açıklar. | | |
5.Yüksek hızlı uçuşun özelliklerini tanımlayabilecektir. | 14, 16, 9 | A |
5.1.Ses hızı, Mach sayısı ve kritik Mach sayısı kavramlarını açıklar. | | |
5.2.Sübsonik, transonik, süpersonik uçuş özelliklerini kavrar. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Temel kavramlar ve prensipler | |
2 | Kanat profili ve özellikleri. | |
3 | Uçak elemanları ve temel kavramlar. | |
4 | Yapısal sınıflandırma. | |
5 | Kanat çeşitleri ve kanat yapı elemanları. | |
6 | Gövde çeşitleri ve gövde yapı elemanları. | |
7 | Konuların Tekrarı | |
8 | İniş takımları. | |
9 | Tekerlekler ve fren sistemlerinin çeşitleri ve yapısal özellikleri. | |
10 | Hava aracı motorları. | |
11 | Uçuş kontrol yüzeyleri. | |
12 | Ses hızı,Mach sayısı ve süpersonik uçaklar. | |
13 | Giriş kapıları,acil çıkışlar ve kapı açma ve kapatma kuralları. | |
14 | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi. | |
Kaynak |
Uçuş teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Atatürk Üniversitesi,Burak Mehmet Yaman |
Uçuş Teorisi ve Temel Uçak Bilgisi ,Dr. .Seyhun Durmuş |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Takım çalışması becerisi | | | | | |
2 | Mesleki uygulamada problemleri tanımlama ve çözme becerisi | | X | | | |
3 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | | | | | |
4 | Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi | | | | X | |
5 | Sosyal kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisi | | X | | | |
6 | Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi | | | | X | |
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi | | | X | | |
8 | Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi | | | | X | |
9 | Mesleki yasal mevzuatı anlayabilme ve uygulama becerisi | | X | | | |
10 | Yabancı dilde iletişim kurma becerisi | | | | | |
11 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme becerisi | | | X | | |
12 | Mesleki süreçleri planlama ve uygulama becerisi | | X | | | |
13 | Etkin iletişim kurma becerisi | | | X | | |
14 | Mesleki öz güven becerisi | | | X | | |
15 | Farklı kültürlerden gelen kurum içi ve dışından kişilerle etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:12