Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOLOJİ | SH1127570 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı,Psikoloji ve Yaşam,Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Öğrenme ve Davranış Analizi,Bellek,Bilişsel Süreçler,Bilişsel Süreçler,Zeka,Zeka,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
1.1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar. | | |
1.2. Psikolojide temel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırır. | | |
1.3. Psikoloji biliminin araştırma alanlarını tanımlar. | | |
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Koşullu öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar. | | |
2.2. Edimsel öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar. | | |
2.3. Model alarak öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar. | | |
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 13, 16, 19, 9 | A |
3.1. Piaget' in bilişsel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar. | | |
3.2. Erikson’un psikososyal gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar. | | |
3.3. Freud'un psikoseksüel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar. | | |
3.4. Kohlberg’in ahlak gelişimi kuramını dönemleriyle tanımlar. | 37 | |
4. Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir. | 19, 5, 9 | A |
4.1. Kişilik kuramlarını anlatır. | | |
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 23, 9 | A |
5.1. Psikolojik bozukluk türlerini anlatır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Psikoloji ve Yaşam | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19) |
3 | Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78) |
4 | Duyum ve Algı | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102) |
5 | Duyum ve Algı | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102) |
6 | Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143) |
7 | Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143) |
8 | Öğrenme ve Davranış Analizi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156) |
9 | Bellek | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205) |
10 | Bilişsel Süreçler | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223) |
11 | Bilişsel Süreçler | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223) |
12 | Zeka | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; Sayfa 239-259) |
13 | Zeka | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9 -Sayfa 239-259) |
14 | Genel tekrar | |
Kaynak |
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition.
ISBN: 9781292034850 |
Derste kullanılan Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | X |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | | | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | X | |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | X | |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | X | | | |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | | X | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | X | | | |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | | X |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 4 | 16 | 64 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(140/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
PSİKOLOJİ | SH1127570 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Burcu DABAKOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yasemin OKAN ER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere, psikolojinin alt alanlarını, tarihini, teorilerini ve temel araştırma metotlarını temel düzeyde tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı,Psikoloji ve Yaşam,Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri,Duyum ve Algı,Duyum ve Algı,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar,Öğrenme ve Davranış Analizi,Bellek,Bilişsel Süreçler,Bilişsel Süreçler,Zeka,Zeka,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Psikolojinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 10, 16, 19, 9 | A |
1.1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlar. | | |
1.2. Psikolojide temel yaklaşımları birbiriyle karşılaştırır. | | |
1.3. Psikoloji biliminin araştırma alanlarını tanımlar. | | |
2. Öğrenme Psikolojisinin temel kavramlarını tanımlayabilecektir. | 16, 9 | A |
2.1. Koşullu öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar. | | |
2.2. Edimsel öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar. | | |
2.3. Model alarak öğrenmeyi öğrenmeyi tanımlar ve gündelik yaşama uyarlar. | | |
3. Gelişim Psikolojisinin temel kavramlarını tartışabilecektir. | 13, 16, 19, 9 | A |
3.1. Piaget' in bilişsel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar. | | |
3.2. Erikson’un psikososyal gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar. | | |
3.3. Freud'un psikoseksüel gelişim kuramını dönemleriyle tanımlar. | | |
3.4. Kohlberg’in ahlak gelişimi kuramını dönemleriyle tanımlar. | 37 | |
4. Kişilik kuramlarını karşılaştırabilecektir. | 19, 5, 9 | A |
4.1. Kişilik kuramlarını anlatır. | | |
5. Psikolojik bozukluklar hakkındaki temel kavramları tanımlayabilecektir. | 10, 23, 9 | A |
5.1. Psikolojik bozukluk türlerini anlatır. | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Psikoloji ve Yaşam | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 1-Sayfa 1-19) |
3 | Davranışın Biyolojik ve Evrimsel Temelleri | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 3-Sayfa 46-78) |
4 | Duyum ve Algı | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102) |
5 | Duyum ve Algı | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 4-Sayfa 79-102) |
6 | Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143) |
7 | Zihin, Bilinç ve Alternatif durumlar | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm -5 Sayfa 120-143) |
8 | Öğrenme ve Davranış Analizi | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 6-Sayfa 144-156) |
9 | Bellek | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 7-Sayfa 173-205) |
10 | Bilişsel Süreçler | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223) |
11 | Bilişsel Süreçler | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 8-Sayfa 206-223) |
12 | Zeka | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9; Sayfa 239-259) |
13 | Zeka | Richard J. Gerrig (2013) Psychology and Life. Pearson New International Edition. 20th Edition. (Bölüm 9 -Sayfa 239-259) |
14 | Genel tekrar | |
Kaynak |
Richard J. G. (2013) Psychology and Life (20th ed.). Pearson New International Edition.
ISBN: 9781292034850 |
Derste kullanılan Sunumlar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | | |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | X |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | | | |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | X | |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | X | |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | X | | | |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | | X | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | X | | | |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | | X |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | | X | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05