Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KRİZ VE KRİZE MÜDAHALE | SH2214302 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette kriz alanını tanımak, kriz vakalarını, diğer vaka türlerinden ayırt etmek, vaka özelinde doğru değerlendirme yapmak ve kriz müdahalesini öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmette Kriz Alanı, Kavramlar, Tanımlar,Kriz ve Krize Müdahalenin Tarihsel Gelişimi,Kriz Türleri , Kriz Aşamaları ve Özellikleri,Kriz Müdahale Kuramları,Sosyal Hizmet ve Kriz,Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kriz Değerlendirmesi ,Triyaj Değerlendirme ve Vakalar Üzerinden Uygulama,Vakalar Üzerinden Kriz Müdahalesi,Çocuk ve Ergenlerde Vaka Formülasyonu ve Kriz Değerlendirmesi,Alkol ve Madde Bağımlılığında Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi,Okullarda Kriz Değerlendirmesi ve Müdahalesi,Afetlerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi,Hastanelerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi,Krize Bilişsel Davranışsal Yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Krize ait temel bilgileri kavrayabilecektir | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
1.1.Krizin tanımını ve kavramlarını açıklar. | | |
1.2.Kriz türlerini açıklar. | | |
2.Kriz ve krize müdahale tarihini ve kuramlarını açıklayabilecektir | 10, 16, 9 | A |
2.1.Kriz müdahalesinin tarihsel gelişimini açıklar. | | |
2.2.Kriz müdahalesinin kuramlarını ve özelliklerini tartışır. | | |
3.Kriz değerlendirmesi yapabilecektir | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
3.1.Triyaj değerlendirmeyi açıklar. | | |
3.2.Sosyal hizmette kriz vakalarına yönelik triyaj değerlendirme yapar | | |
4.Krize müdahale kuramlarını uygulayabilecektir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
4.1.Krizle sosyal hizmette kriz kuramlarını bilir | | |
4.2.Kriz vakalarında kuramları uygular | | |
4.3.Afetlerde, okullarda, alkol ve madde bağımlılığı merkezlerinde vakaya özel kriz müdahalesi yapar | | |
5.Çocuk ve ergenlerde kriz değerlendirmesi ve müdahalesi yapabilecektir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
5.1.Çocuklarla ilgili vaka formülasyou yapar ve kriz müdahalesi gerçekleştirir | | |
5.2.Ergenlerle ilgili vaka formülasyonu yapar, kriz müdahalesi gerçekleştirir | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmette Kriz Alanı, Kavramlar, Tanımlar | |
2 | Kriz ve Krize Müdahalenin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Kriz Türleri , Kriz Aşamaları ve Özellikleri | |
4 | Kriz Müdahale Kuramları | |
5 | Sosyal Hizmet ve Kriz | |
6 | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kriz Değerlendirmesi | |
7 | Triyaj Değerlendirme ve Vakalar Üzerinden Uygulama | |
8 | Vakalar Üzerinden Kriz Müdahalesi | |
9 | Çocuk ve Ergenlerde Vaka Formülasyonu ve Kriz Değerlendirmesi | |
10 | Alkol ve Madde Bağımlılığında Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi | |
11 | Okullarda Kriz Değerlendirmesi ve Müdahalesi | |
12 | Afetlerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi | |
13 | Hastanelerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi | |
14 | Krize Bilişsel Davranışsal Yaklaşım | |
Kaynak |
-Özgür Erdur-Baker, Türkan Doğan: Kriz Danışmanlığı, Pegem Akademi Yay.
-Thomas F Oltmanns Michele T Martin John M Neale Gerald C Davison, Vaka Çalışmaları, Nobel Yay.
- Boyd Webb, N. Çocuklarla Sosyal Hizmet, Nika Yay.
-Krize Müdahale Ders Notları
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | | X |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | X |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | | | X |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | X | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | X | |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | X | | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | X |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | | X |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 3 | 10 | 30 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(116/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KRİZ VE KRİZE MÜDAHALE | SH2214302 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Derya BAYRI MENGİLLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zeynep TÜRKYILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sosyal hizmette kriz alanını tanımak, kriz vakalarını, diğer vaka türlerinden ayırt etmek, vaka özelinde doğru değerlendirme yapmak ve kriz müdahalesini öğrenmektir |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmette Kriz Alanı, Kavramlar, Tanımlar,Kriz ve Krize Müdahalenin Tarihsel Gelişimi,Kriz Türleri , Kriz Aşamaları ve Özellikleri,Kriz Müdahale Kuramları,Sosyal Hizmet ve Kriz,Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kriz Değerlendirmesi ,Triyaj Değerlendirme ve Vakalar Üzerinden Uygulama,Vakalar Üzerinden Kriz Müdahalesi,Çocuk ve Ergenlerde Vaka Formülasyonu ve Kriz Değerlendirmesi,Alkol ve Madde Bağımlılığında Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi,Okullarda Kriz Değerlendirmesi ve Müdahalesi,Afetlerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi,Hastanelerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi,Krize Bilişsel Davranışsal Yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Krize ait temel bilgileri kavrayabilecektir | 10, 13, 16, 6, 9 | A |
1.1.Krizin tanımını ve kavramlarını açıklar. | | |
1.2.Kriz türlerini açıklar. | | |
2.Kriz ve krize müdahale tarihini ve kuramlarını açıklayabilecektir | 10, 16, 9 | A |
2.1.Kriz müdahalesinin tarihsel gelişimini açıklar. | | |
2.2.Kriz müdahalesinin kuramlarını ve özelliklerini tartışır. | | |
3.Kriz değerlendirmesi yapabilecektir | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
3.1.Triyaj değerlendirmeyi açıklar. | | |
3.2.Sosyal hizmette kriz vakalarına yönelik triyaj değerlendirme yapar | | |
4.Krize müdahale kuramlarını uygulayabilecektir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
4.1.Krizle sosyal hizmette kriz kuramlarını bilir | | |
4.2.Kriz vakalarında kuramları uygular | | |
4.3.Afetlerde, okullarda, alkol ve madde bağımlılığı merkezlerinde vakaya özel kriz müdahalesi yapar | | |
5.Çocuk ve ergenlerde kriz değerlendirmesi ve müdahalesi yapabilecektir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A |
5.1.Çocuklarla ilgili vaka formülasyou yapar ve kriz müdahalesi gerçekleştirir | | |
5.2.Ergenlerle ilgili vaka formülasyonu yapar, kriz müdahalesi gerçekleştirir | | |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Kavramsal Giriş. Sosyal Hizmette Kriz Alanı, Kavramlar, Tanımlar | |
2 | Kriz ve Krize Müdahalenin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Kriz Türleri , Kriz Aşamaları ve Özellikleri | |
4 | Kriz Müdahale Kuramları | |
5 | Sosyal Hizmet ve Kriz | |
6 | Sosyal Hizmet Uygulamalarında Kriz Değerlendirmesi | |
7 | Triyaj Değerlendirme ve Vakalar Üzerinden Uygulama | |
8 | Vakalar Üzerinden Kriz Müdahalesi | |
9 | Çocuk ve Ergenlerde Vaka Formülasyonu ve Kriz Değerlendirmesi | |
10 | Alkol ve Madde Bağımlılığında Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi | |
11 | Okullarda Kriz Değerlendirmesi ve Müdahalesi | |
12 | Afetlerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi | |
13 | Hastanelerde Kriz Değerlendirme ve Müdahalesi | |
14 | Krize Bilişsel Davranışsal Yaklaşım | |
Kaynak |
-Özgür Erdur-Baker, Türkan Doğan: Kriz Danışmanlığı, Pegem Akademi Yay.
-Thomas F Oltmanns Michele T Martin John M Neale Gerald C Davison, Vaka Çalışmaları, Nobel Yay.
- Boyd Webb, N. Çocuklarla Sosyal Hizmet, Nika Yay.
-Krize Müdahale Ders Notları
|
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Sosyal hizmet kuram ve uygulama alanları bilgisine sahip olur. | | | | | X |
2 | İletişim ve mesleki görüşme becerileri kazanır. | | | | | X |
3 | Yönetim ve yönetim süreçleri bilgisi edinir. | | | | | X |
4 | Mesleki etik, ilke ve değerler bilgisi kazanır. | | | | X | |
5 | Alanda geçerli olan bir yabancı dili ve gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretme becerisi edinir. | | | | X | |
7 | Karmaşık sosyal sorunların çözümünde farklı disiplinlerden edindiği bilgileri kullanma becerisi geliştirir. | | | | | X |
8 | Disiplinler arası işbirliği sağlayarak ekip içinde çalışabilmekte yetkindir. | | | | | X |
9 | Alanıyla ilgili öz-gelişimine yönelik güncel bilgi ve gelişmeleri takip edebilme, hedeflerine ulaşma durumunu değerlendirebilme ve izleyebilme yetkinliği geliştirir. | | | X | | |
10 | Çeşitli müracaatçı gruplarıyla sosyal hizmet uygulaması ve eğitimi yapabilir. | | | | | X |
11 | Sosyal ve kültürel çevrenin insan davranışları üzerindeki etkisini bilir ve sosyal hizmet uygulamalarında kullanabilir. | | | | | X |
12 | Planlı değişim sürecinde, geri bildirim ve izlemde yetkindir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:03Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:05