Geri
AKADEMİK

Aydın: Türkiye uzaktan eğitim sürecini başarıyla yürütüyor

21.10.2020

İstanbul Medipol Üniversitesi Uzaktan Eğitim UAM Müdür Yardımcısı Öğretim Görevlisi Serpil Aydın, Türkiye’nin uzaktan eğitim sürecini başarıyla yürüttüğünü söyledi.

Aydın: Türkiye uzaktan eğitim sürecini başarıyla yürütüyor

Pandemi sürecinde gündeme uygulanan uzaktan eğitim sürecini değerlendiren İstanbul Medipol Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı Öğretim Görevlisi Serpil Aydın, Türkiye’nin bu beklenmedik durumu büyük bir başarıyla karşıladığını ve süreci oldukça iyi yönettiğini söyledi. Türkiye’de yapılan uzaktan öğretimin teknik süreçler bağlamında güçlü ancak formal açıdan geliştirilmesi gereken yönlerinin olduğunu kaydeden Aydın, uzaktan eğitimle ilgili detayları Diriliş Postası Gazetesine anlattı.

İşte röportajdan öne çıkan kısımlar:

Sanal sınıflar için geleceğin sınıfları diyebilir miyiz? Sanal sınıfların uzaktan eğitimdeki geleceği hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
Yükseköğretimin ve MEB’in örgün eğitiminde esas olan sınıf/kampüs içi yüz yüze eğitimdir. Ancak hâlihazırda yaşadığımız küresel salgın gibi olağan üstü hallerde eğitim ve öğretimin, program kazanımlarının öğrencilerin üzerinde gerçekleşmesi şartıyla farklı eğitim ve öğretim yöntemleri de kullanılabilmektedir. Ancak bu durum demek değildir ki sanal sınıflar geleceğin sınıfları olabilme kabiliyetini gösterecek. Bir öğretimin tamamen uzaktan gerçekleşmesi belli ölçütler ve sınırlılıklar dahilinde olmak koşulu ile sağlanır.

Uzaktan eğitimi nasıl fırsata dönüştürebiliriz?
Biz eğitimciler olarak ilk önce uzaktan öğretimi derslerimiz ile pedagojik olarak nasıl bir araya getirmemiz gerektiğini, karşılaştığımız farklı sistemler ve uygulamaları gözlemleyerek interaktif bir öğrenme nasıl sağlayabileceğimizi tartışma ve uygulama noktasına geldik. Şu süreçte bunu fırsata dönüştürmenin en iyi yolu bilinçli ve uzakta olsa öğrenci ile bağ kurabilen bir öğretim yöntemi tasarımlamamız gerektiğidir.

Sanal sınıf ortamında eğitmenlerin karşılaştıkları sorunların üstesinden gelebilmeleri için önerileriniz nelerdir?
Bu noktada eğitimcilere teknoloji kullanımı konusunda eğitim alabilecekleri fırsatları değerlendirmelerini öneririm. Ayrıca eğitim ve öğretimi daha çekici, dinlenebilir kılmak için sanal ortamdaki derslerini sunum (ppt) dışında oyunlaştırma, dijital kavram haritaları, dijital pano etkinlikleri ve dijital beyin fırtınası yapabilecekleri uygulamaları kullanarak derslerini daha kalıcı hale getirebilirler. Öğrencinin de aktif olduğu interaktif bir ortamı oluşturmalarını tavsiye edebilirim.


Röportajın tamamı Diriliş Postası Gazetesinde yayımlanmıştır, okumak için tıklayınız.