Geri
AKADEMİK

Doç. Dr. Yüksel: Sosyal medya şirketleri ülke ekonomilerini etkileyebilir

25.07.2020

Doç. Dr. Serhat Yüksel, sosyal medya şirketlerinin yakın gelecekte ülke ekonomilerinin istikrarında daha güçlü bir role sahip olabileceğini söyledi.

Doç. Dr. Yüksel: Sosyal medya şirketleri ülke ekonomilerini etkileyebilir

Küresel ekonomide dijital platformların ve hizmetlerin payı her geçen gün artarken, dünyada pek çok ülke vergi, güvenlik, özgürlük, içerik gibi konularda ilgili servis sağlayıcılarla uyuşmazlık yaşıyor. Ana amacı kâr elde etmek olan şirketler ile ülke yönetimleri karşı karşıya gelebiliyor. Milyonlarca kullanıcısı ve bazı ülkelerin milli gelirini geçen piyasa değerleri ile küresel ekonomik güç olan Google, Apple, Facebook, Netflix, Twitter gibi dünyanın en büyük BigTech şirketleri, milyonlarca kullanıcının online aktivitelerinden elde ettiği veriler ile toplumun davranış kalıplarını ve algısını yönlendirme kabiliyetine sahip olabiliyor. İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serhat Yüksel konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede sosyal medya şirketlerinin yakın gelecekte ülke ekonomilerinin istikrarında daha güçlü bir role sahip olabileceğini söyledi.

“SOSYAL MEDYA ŞİRKETLERİ REKLAMLARDAN YÜKSEK GELİR ELDE EDİYOR”
İstanbul Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Serhat Yüksel, sosyal medya sitelerinin özellikle son yıllarda insanların hayatlarının önemli bir parçası haline geldiğini söyledi. İnsanların önemli bir kısmının vakitlerinin ciddi bir bölümünü bu sitelerde geçirdiğini ifade eden Yüksel, şöyle dedi: “Sosyal medya sitelerinin en önemli gelir kaynağının reklam gelirleridir. Bu sitelerde birçok farklı firmanın logolarını ve kampanyalarını görebilmek mümkündür. Sosyal medya siteleri, reklamlarını yayımladıkları bu şirketlerden ücret tahsil etmektedirler. Kullanıcılardan ücret talep edilmemesi ve birçok önemli bilgiye hızlı bir şekilde ulaşılabilmesinin sağlanabilmesi gibi birçok avantajlarından dolayı sosyal medya siteleri çok sayıda insana hitap etmektedir. Belirtilen bu durum da müşterilerin tüketicilerine ulaşabilmesi için çok önemli bir yoldur. Sosyal medya siteleri sayesinde, şirketlerin isimlerini ve kampanyalarını çok yüksek sayıda insana ulaştırabilmeleri söz konusudur. Bu husus da sosyal medya sitelerinin ilgili şirketlerden çok yüksek miktarlarda reklam ücreti talep etmesine yol açmaktadır.”

Haberin tamamı Anadolu Ajansında yayımlanmıştır okumak için tıklayınız.