İtibar yönetimi bir kurumun ürünü, artan hissedar desteği, gelişen iş performansı ve amaçlarını kurumun itibarına bağlama yeteneğidir. Bu doğrultuda ders kapsamında halkla ilişkiler felsefesini özümseterek; imaj, kimlik ve kurum kişiliği ile kurumsal itibarın bileşenleri/oluşturulması, itibar ve işletme performansı arasındaki etkileşim, itibar yönetimin aşamaları öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kurum imajı kavramından kurumsal itibara kavramsal çerçeve,Küreselleşme ve kurumsal yapılanmaya yansımaları,Kurum imajı bileşenleri,Kurumsal kimlik yaratımının kurumsal imaja katkıları,Marka yönetimi ve kurumsal imaj,Kurum imajı oluşturma,Kurumsal itibar bileşenleri ve itibarın kurumsal değeri,Kurumsal itibarın oluşturulması,İtibar yönetiminin kurumsal iletişime yansımaları,Liderlik ve itibar yönetimi,Sosyal sorumluluk ve itibar ilişkisi,Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler,Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kurum imajınını kurumsal önemini ifade edebilir.
9
A
Kurum imajı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
İtibar yönetimi ile ilişkili temel kavramları ve itibar bileşenlerini tanımlayabilir.
4, 9
A
Marka yönetimi ve kurum imajı ilişkisini kavrar.
9
A
İmaj ve itibar yönetiminin alana katkısını yorumlar.
20, 9
A
İtibar yönetiminin kuramsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrar.
16, 19, 9
A
Profesyonel bir bakışla imaj ve itibar yönetiminin meslek etiğine katkısını ifade edebilir.
12, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Kurumsal itibar bileşenleri ve itibarın kurumsal değeri
8
Kurumsal itibarın oluşturulması
9
İtibar yönetiminin kurumsal iletişime yansımaları
10
Liderlik ve itibar yönetimi
11
Sosyal sorumluluk ve itibar ilişkisi
12
Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler
13
Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler
14
Ders tekrarı
Kaynak
Ders notları ve ilgili kaynaklar.
Salim Kadıbeşegil; Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004.
Ebru Güzelcik; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
2
6
12
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
3
9
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
5
5
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
4
4
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
72
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(72/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KURUM İMAJI VE İTİBAR YÖNETİMİ
-
Bahar Dönemi
2+0
2
4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Hüseyin MANDACI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
İtibar yönetimi bir kurumun ürünü, artan hissedar desteği, gelişen iş performansı ve amaçlarını kurumun itibarına bağlama yeteneğidir. Bu doğrultuda ders kapsamında halkla ilişkiler felsefesini özümseterek; imaj, kimlik ve kurum kişiliği ile kurumsal itibarın bileşenleri/oluşturulması, itibar ve işletme performansı arasındaki etkileşim, itibar yönetimin aşamaları öğretilecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kurum imajı kavramından kurumsal itibara kavramsal çerçeve,Küreselleşme ve kurumsal yapılanmaya yansımaları,Kurum imajı bileşenleri,Kurumsal kimlik yaratımının kurumsal imaja katkıları,Marka yönetimi ve kurumsal imaj,Kurum imajı oluşturma,Kurumsal itibar bileşenleri ve itibarın kurumsal değeri,Kurumsal itibarın oluşturulması,İtibar yönetiminin kurumsal iletişime yansımaları,Liderlik ve itibar yönetimi,Sosyal sorumluluk ve itibar ilişkisi,Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler,Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler,Ders tekrarı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Kurum imajınını kurumsal önemini ifade edebilir.
9
A
Kurum imajı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
İtibar yönetimi ile ilişkili temel kavramları ve itibar bileşenlerini tanımlayabilir.
4, 9
A
Marka yönetimi ve kurum imajı ilişkisini kavrar.
9
A
İmaj ve itibar yönetiminin alana katkısını yorumlar.
20, 9
A
İtibar yönetiminin kuramsal, sektörel ve toplumsal değerini kavrar.
16, 19, 9
A
Profesyonel bir bakışla imaj ve itibar yönetiminin meslek etiğine katkısını ifade edebilir.
12, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Kurumsal itibar bileşenleri ve itibarın kurumsal değeri
8
Kurumsal itibarın oluşturulması
9
İtibar yönetiminin kurumsal iletişime yansımaları
10
Liderlik ve itibar yönetimi
11
Sosyal sorumluluk ve itibar ilişkisi
12
Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler
13
Kurumsal İtibarın yönetimi -örnek projeler
14
Ders tekrarı
Kaynak
Ders notları ve ilgili kaynaklar.
Salim Kadıbeşegil; Kurumsal İtibar Yönetimi, İstanbul: Mediacat Yayınları, 2004.
Ebru Güzelcik; Küreselleşme ve İşletmelerde Değişen Kurum İmajı, İstanbul: Sistem Yayıncılık, 1999.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.