Dersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin ve görsel düşünme geliştirilmesidir
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Temel teknik bilgileri edinebilmek
10, 16, 6, 9
A, D, E, F, H
2. Bakışı geliştirebilmek
10, 16, 6, 9
A, E, F, H
3. Yaratıcılığı geliştirebilmek
10, 16, 6, 9
A, E, F
4. Fotoğraf çekebilir.
10, 16, 6, 9
A, E, F, H
5. Yaratıcı fotoğraf çekebilir.
10, 16, 6, 9
A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2
Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso
3
Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
4
Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu
5
Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
6
Bütünlük
7
Denge ve Yerçekimi
8
Doğrultular ve Yönler
9
Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma
10
Uygulama
11
Uygulama
13
Uygulama
14
Uygulama
Kaynak
John Berger - Görme Biçimleri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FOTOĞRAF VE GÖRSEL İLETİŞİM
-
Bahar Dönemi
2+1
2,5
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin amacı temel fotoğrafçılık bilgileri çerçevesinde fotoğraf çekme yeteneğinin ve görsel düşünme geliştirilmesidir
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş: Dersin güzergâhı hakkında,Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso,Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
,Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu,Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
,Bütünlük,Denge ve Yerçekimi,Doğrultular ve Yönler,Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma,Uygulama,Uygulama,Uygulama,Uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Temel teknik bilgileri edinebilmek
10, 16, 6, 9
A, D, E, F, H
2. Bakışı geliştirebilmek
10, 16, 6, 9
A, E, F, H
3. Yaratıcılığı geliştirebilmek
10, 16, 6, 9
A, E, F
4. Fotoğraf çekebilir.
10, 16, 6, 9
A, E, F, H
5. Yaratıcı fotoğraf çekebilir.
10, 16, 6, 9
A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş: Dersin güzergâhı hakkında
2
Temel bilgiler: Diyafram, Enstantane, İso
3
Kompozisyonu Oluşturan Öğeler
4
Altın Kesim (1/3) Kuralı Boyutun Etkisi Seçikliğin (Netliğin) Etkisi Ana Temanın
Boyutu Ana Temanın ve Objenin Konumu
5
Belirginlik Sadelik – Yalınlık Şemalar – Grafikler Ritim Uyum – Armoni Işık Hız ve
Hareket Doku – Desen Keskinlik Perspektif Simetri Renk Leke Form (Biçim) ve
İzler Yansımalar
6
Bütünlük
7
Denge ve Yerçekimi
8
Doğrultular ve Yönler
9
Özgünlük Bakış Açısını Geliştirmek Mekân Tespiti Mekân Tespiti Araştırma
Sadeleştirme Düzenleme Konuyu Araştırmak Renk Zıtlıklar (Kontrastlık) Kırpma
10
Uygulama
11
Uygulama
13
Uygulama
14
Uygulama
Kaynak
John Berger - Görme Biçimleri
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Tanıtım ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz edebilir.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunabilir.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlayabilir.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözebilir.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alabilir, projeye liderlik yapabilir, etkinlikleri planlayabilir ve süreçleri yönetebilir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Tanıtım disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırabilir, bulguları analiz eder.
X
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
X
9
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. En az bir yabancı dili okuyup anlayabilir.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
X
11
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
12
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, insan ve toplum psikolojisi konularında yeterli bilince sahiptir.