Ana içeriğe atla

“Seçim kampanyaları toplumun yüzde 20’si için yapılıyor”

23.03.2017

Medipol Üniversitesinde düzenlenen konferansta seçmen davranışları hakkında konuşan ANAR Araştırma Şirketi Genel Müdürü İbrahim Uslu, Türkiye’deki seçmenin yüzde 70’inin oy tercihinde partisine sad..

be02-8ffba0c121b3-Ibrahim_Uslu.jpg

ANAR Araştırma Şirketi Genel Müdürü İbrahim Uslu ve Gazeteci-Yazar Ferhat Ünlü Medipol Üniversitesinde düzenlenen konferansta öğrencilerle bir araya geldi. Kavacık Güney Yerleşkesinde düzenlenen konferansta İbrahim Uslu referandum öncesi seçmen davranışlarını, Ferhat Ünlü ise 15 Temmuz öncesi ve sonrası terör örgütlerinin amaçlarını anlattı. Kamuoyu araştırmalarının “karar destek mekanizması” ve “algı yönetimi” amaçlarıyla yapıldığını ifade eden İbrahim Uslu, araştırmalarda önemli olanın objektif veriler elde etmek olduğunu söyledi. Uslu, Türkiye’deki seçmenin yüzde 70’inin oy tercihinde partisine sadık kaldığını öne sürdü. Yüzde 10’luk bir kesimin ise her seçimde ilk kez oy kullandığını söyleyen Uslu, Türkiye’deki siyasal seçim kampanyalarının sadece seçmenlerin yüzde 20’lik bir kesimi için yapıldığını, bu yüzde 20’nin yüzer-gezer kitle olduğunu savundu. Seçmen sadakati konusunda da görüşlerini paylaşan Uslu, CHP ve HDP seçmenlerini oy tercihinde partilerine “en sadık kitle” olarak tanımladı. Ferhat Ünlü ise 2003’ten itibaren devlet ile milletin birbirine adım adım yaklaştığını savundu. Ünlü ayrıca Ergenekon davaları ile birlikte devlet içindeki derin yapılanmada bayrağı FETÖ’nün üstlendiğini savundu.

Son Güncelleme Tarihi: 08/03/2023 - 15:46